Udělejte si test – SEO analýza firemního webu

Zajímá vás, jak si vedou vaše stránky na internetu? Profesionálové měří jejich výkon detailně pomocí speciálních softwarů a podle výsledku pak doporučují optimalizaci slabých míst. Na ověření stavu některých základních vlastností vašeho webu vám ale stačí svépomocná SEO analýza. Zabere jen pár minut a pomůže vám při rozhodnutí, zda se vám vyplatí odborný audit.

SEO analýza přirozené návštěvnosti

Google a Seznam – dva nejpoužívanější vyhledávače v Čechách – hodnotí kvalitu vašeho webu mimojiné podle počtu návštěvníků. Zajímá je, kolik lidí našlo cestu na vaši platformu po zadání nějakého výrazu do vyhledávacího okénka. Kromě toho vyhodnocují také čas, který uživatelé stráví procházením informací na vaší platformě. Oba výsledky pak kombinují s mírou předčasného opuštění stránek a podle toho udělují vašim www skóre. V rámci příslušné SEO analýzy si můžete propojit bezplatný měřák od Googlu s vaším webem a sledovat vývoj těchto dat v čase. Pokud jste s podobnými grafy a statistikami dosud nepracovali, pusťte si instruktážní kurz Akademie Analytics. Osvojíte si tak cenné know-how, protože organickou návštěvnost sledují všichni specialisté na optimalizaci komerčních i nekomerčních platforem pro vyhledávače.

SEO analýza responzivity a indexace

Aby byl váš web v síti dohledatelný, musí mít povolený soubor Robots.txt. Ten funguje jako pozvánka pro roboty k procházení stránek. Teprve když si stroje vaše www takto zaindexují, mohou je nabízet hledajícím lidem. Máte-li například v e-shopu na produktových stránkách přístup pro roboty zamítnut, tak se vaše zboží bohužel neprodá. SEO analýza je i v tomto případě jednoduchá. Zapněte si Google a do okénka zadejte příkaz site:názevnašehowebu.cz. Vyhledávač vám ukáže všechny vaše stránky, ke kterým se dostal. Zároveň vám ve formě prvního odkazu nabídne důkladnější prověrku pomocí Search Console. V tomto nástroji navíc uvidíte, jak kvalitní je přizpůsobivost neboli responzivita vašich www vůči různým velikostem displejů. Vadné zobrazení na mobilech a tabletech vás může připravovat asi o 50 % potenciálních klientů. Zhruba tolik lidí dnes “brouzdá” v síti pomocí smartphonů.

SEO analýza rychlosti vašich stránek

Další brzdou online objednávek a rezervací může být zpomalené načítání www. Platformy, které neplní obsahem profesionální správce, bývají často zahlcené příliš velkými soubory. Laika totiž nenapadne fotografiii před umístěním na web komprimovat a zrovna tak neukládá videa na externí vysílací kanál. Pomocnou ruku vám opět nabízí Google. Na měření rychlosti tam máte  připravený Page Speed Insights. Po spuštění do něj vložte vaši URL a za pár vteřin obdržíte rychlostní výsledek jak pro klasické stolní počítače, tak pro mobilní telefony. Aplikace vám rovněž doporučí, co vše by se dalo na vašich webovkách zlepšit, abyste nepřicházeli o zájemce se slabým připojením na internet.

Profesionální SEO analýza – cena

Jestli vám seltest webu odhalil nějaké slabiny, zajistěte si důkladnou SEO analýzu u odborníka. Ten si vaši online prezentaci proklepne kompletně včetně kvality obsahu a odkazů. Některé agentury vám dokonce úhradu za audit odpustí, pokud si od nich necháte nalezené závady odstranit pomocí SEO. Tato Investice se obvykle vrátí všem, kteří generují alespoň část profitu online.

Neváhejte nám poslat výsledky vaší první SEO analýzi prostřednictvím komentářů. A pokud vás napadly otázky, také je připojte. Použijeme je jako inspiraci pro další článek o SEO pro laickou veřejnost.

Lenka Vinšová